SPECYFIKA KSZTAŁCENIA /zobacz/ 

TECHNIK ARCHITEKTURY KRAJOBRAZU NA FACEBOKU / zobacz/

Nauczanie. Nauka w zawodzie technik architektury krajobrazu trwa 4 lata. Uczniowie kształcą się równolegle na zajęciach z przedmiotów ogólnokształcących jak i zawodowych. Kształcenie zawodowe teoretyczne idzie w parze z dbałością o wysoki poziom nauczania praktycznego.

Szczególną i z pewnością jedną z najważniejszych ról architekta krajobrazu jest kształtowanie i przekształcanie istniejącego krajobrazu. Coraz częściej jednak w życiu współczesnego człowieka znaczenia nabierają również ogrody przydomowe oraz tereny zieleni w miastach. Podnoszą one estetykę otoczenia, stwarzają korzystne warunki do wypoczynku, a dla mieszkańców miast stanowią element zastępujący kontakt z naturalnym środowiskiem przyrodniczym.

Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, jak wskazują dane statystyczne, wzrasta poziom zakupów roślin ozdobnych a także usług związanych z tworzeniem terenów zieleni. Tym samym coraz większe staje się zapotrzebowanie na kreatywnych twórców ogrodów.

Przedmioty zawodowe teoretyczne:

  • • podstawy architektury krajobrazu
  • • rośliny ozdobne w architekturze krajobrazu
  • • obiekty małej architektury krajobrazu
  • • działalność gospodarcza w architekturze krajobrazu
  • • język obcy w architekturze krajobrazu

Przedmioty zawodowe praktyczne:

  • • projekty obiektów architektury krajobrazu
  • • prace w obiektach architektury krajobrazu
  • • praktyka zawodowa.

Po ukończeniu szkoły uczeń zdobywa 2 kwalifikacje:

R.21 Projektowanie, urządzanie i pielęgnacja roślinnych obiektów architektury krajobrazu

R.22 Organizacja prac związanych z budową oraz konserwacją obiektów małej architektury krajobrazu

Umiejętności. Technik architektury krajobrazu przygotowywany jest do projektowania i kształtowania krajobrazu: realizacji i pielęgnacji terenów zieleni towarzyszących budynkom mieszkalnym i użyteczności publicznej, projektowania elementów architektury krajobrazu z zachowaniem wymogów estetycznych i ekologicznych, pielęgnacji i konserwacji istniejących i nowo projektowanych elementów architektury krajobrazu, prowadzenia rachunkowości i kosztorysowania oraz stosowania zasad marketingu w działalności związanej z architekturą krajobrazu.

Praca. Absolwenci szkoły mogą podejmować pracę w biurach projektowych, przedsiębiorstwach prowadzących działalność w zakresie zakładania i pielęgnowania obiektów architektury krajobrazu, a także w przedsiębiorstwach i instytucjach innych branż, w których znajdują się obiekty architektury krajobrazu. Mogą także prowadzić działalność gospodarczą na własny rachunek.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Prev Next

Podsumowanie roku 2018

07-12-2018 Aktualności DYREKTOR - avatar DYREKTOR

Podsumowanie roku 2018

Zbliżamy się do końca 2018 roku w związku z tym, nadeszła pora na podsumowanie naszej pracy oraz osiągnięć w ramach projektu dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego   pt. „Kształcenie uczniów...

Read more

Sprawozdanie z uroczystości szkolnej - z…

03-12-2018 Aktualności DYREKTOR - avatar DYREKTOR

Sprawozdanie z uroczystości szkolnej - z okazji 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości

  Dnia 9 listopada o godzinie 11.00 w naszej szkole odbyła się Uroczysta Akademia "Dla Niepodległej". Staraliśmy się,  przez ponad godzinę, poprzez słowo poetyckie, pieśni patriotyczne, fragmenty  prozy, pokazać drogę Polaków...

Read more

„Antymina”- Artystyczny Program Profila…

30-11-2018 Aktualności DYREKTOR - avatar DYREKTOR

 „Antymina”- Artystyczny Program Profilaktyki Uzależnień w naszej szkole

W dniu 3 grudnia 2018 r. uczniowie  ZSTiA będą uczestniczyć w  Artystycznym Programie Profilaktyki Uzależnień „Antymina” – Profilaktyka z pasją. Głównym celem spotkania jest promowanie zdrowego stylu życia, wolnego od nałogów, zbudowanie...

Read more

Wyniki XXXII OWE

13-11-2018 Aktualności DYREKTOR - avatar DYREKTOR

Wyniki XXXII OWE

Informacja o wynikach uzyskanych w XXXII OWE W dniu 7 listopada 2018 r. odbyły się zawody szkolne XXXII Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej, której tematem przewodnim w tym roku jest: „Gospodarka światowa – wolny handel czy...

Read more